sodelicate

Alla inlägg under juni 2011

Av xxx - 23 juni 2011 17:17

Jag har ångest. Sån ångest för att jag åt godis igår, och ganska mycket middag. Mådde illa i morse när jag vaknade och ångrade mig, ångrade, ångrade mig så jävla mycket. Har haft ont i magen sen dess. Jag vet inte varför för det var ju inte som att jag hetsåt eller något, bara vanligt för mycket. Logiskt, eller? Åt i alla fall frukost idag och sedan dessutom mango. Ikväll blir det jobbig mat, tortellini. Usch, och imorgon buffé då det är midsommar. Jag kommer bli så tjock. Måste banta resten av helgen sen. Måste bli bättre på att äta i alla fall lite frukost för medicinens skull, plus att jag faktiskt inte går upp i vikt av att äta en halv portion gröt med kanel. Kan nog snarare bara vara bra för att gå ner i vikt, hoppas jag i alla fall. Intalar jag mig. Sen resten av lördagen tänker jag inte äta. Ska äta så lite som möjligt på söndag och på måndag kan jag komma undan med bara middag. Det måste gå allt. Orkar inte med mig själv. 

Av xxx - 20 juni 2011 13:57

Tumblr_lmze68plno1qjc7lwo1_500_large


Förlåt för mina konstruktiva inlägg, ja okej synd att ironi inte är så lätt att förmedla i text. Men jag vill verkligen rycka upp mig och skriva lite bättre. Skriva lite mer. Inte bara hur jag hatar allt. Även om jag gör det. 


Idag känner jag för att gråta och sova. Är trött jämt. Orkar inte träffa någon för jag sitter hellre hemma och äter ingenting. Idag åt jag en portion havregrynsgröt och jordggubbar till frukost. Förhoppningsvis kommer jag inte behöva äta mer förrän i morgon kväll. Kan jag hoppas på 55 kg då? Kanske. Varför bryr jag mig ens? Jag kommer vara lika ful då. Sitter och ljuger i min matdagbok för jag vill inte att dietisten ska veta hur lite jag äter. Förut gillade jag att skriva hur lite det var. Men nu är jag rädd att de inte ska tro att jag är tillräckligt motiverad. Att de ska slänga ut mig därifrån. Men jag vill så gärna ha hjälp. Men jag vill så gärna gå ner i vikt. Det går inte att förena. Vad ska jag göra? Vad ska jag göra?  

Av xxx - 20 juni 2011 12:08

BAJS JAG HATAR HELA LIVET KAN JAG INTE BARA FÅ DÖ?


Vågen pekar neråt i alla fall.  

Av xxx - 15 juni 2011 16:01

Tumblr_lkq78gozrz1qixnoco1_500_large



tröttttttttttttttttttttttttttttt. vet inte riktigt om det beror på cipralexen som jag förövrigt inte känner av det minsta. fast tydligen hjälper den ingenting om man inte äter när man tar den. så, jaha. frukost alltså. har ju inte ätit speciellt mycket idag så det kan mycket väl vara därför jag inte känner något av medicinen eller så är jag bara förskonad bieffekterna. 


idag vill jag inget hellre än att ha smala ben. 

Av xxx - 14 juni 2011 20:15

Window-e4zpfcjx-100363-530-795_large


Har bara ätit en halv biff idag, men fy fan vad det var jobbigt! För det var en sån där lunch som serverades och skulle vara "fin". Vilket inte sätter nyttighet i första rum direkt. Innehöll FETT, SMÖR, SIRAP det dröp av fett och var fan inte gott. Ångest. Potatismoset vågade jag inte röra. Jag var den enda vid bordet som inte åt upp. Kände mig stolt samtidigt som jag skämdes. 


Fick kommentaren "men ska du inte ta en macka" av en orolig bekant. Då kände jag mig också bra. Att någon skulle kunna oroa sig för att jag inte äter trots att jag är så tjock.Vet inte riktigt vad jag väger, ska väga mig imorgon innan jag hunnit äta eller dricka något.  


Jag vill bara vara vacker.  

Av xxx - 13 juni 2011 23:26

Tumblr_lmk2ypsg2a1qg4z24o1_500_large


Har ätit runt kanske 300 kalorier idag. Vågen visade nedåt, mer imorgon förhoppningsvis när skiten lämnat magen och man inte har lika mycket vätska. Konstigt att man, i alla fall jag, alltid väger mindre på morgonen. Maten är ju ändå i kroppen i 24 timmar efter att man ätit den. Hmm... 


Lite ångest, ja. Hämtade ut min cipralex som jag tänkte börja med på onsdag. Har inte tid med obehagliga bieffekter imorgon.  

Av xxx - 12 juni 2011 20:07



frukost havregrynsgröt med kanel och mjölk 150 kcal

mellanmål torkad ananas 60 kcal

lunch vattenmelon 60 kcal 

middag grönsaksspett 400 kcal


ändå har jag ångest. fan jag önskar inte en enda levande människa en ätstörning. 

Av xxx - 11 juni 2011 23:18

Tumblr_lim27fl5oc1qg1veto1_500_large


Har lämnat in mitt recept på cipralex nu, skulle komma till apoteket typ på tisdag. Kommer inte kunna hämta det förrän på onsdag. Sen får jag stå ut med alla bieffekter man kan få i början. Är lite rädd för det om jag ska vara ärlig. Sen går min läkare på semester efter fredag så då kan jag inte ringa henne heller. Får väl hoppas att jag inte tar livet av mig på dem bara. Nej jag skojade, det värsta som kan hända är nog att jag mår lite illa (och då vill jag ju ännu mindre äta så då är det ju bara bra, hehe). Känns skumt, jag, äta mediciner???


Ovido - Quiz & Flashcards